Odpowiedzi

2010-02-03T16:44:18+01:00
√28=√4*√7=2√6
Musisz rozbić tę liczbę pod pierwiastkiem na takie, które po przemnożeniu przez siebie daja z powrotem tą sama liczbe. ale musisz z nalezć takie liczby, zeby którąs z nich dało się łatwo zpierwiastkować.no i tyle:)
1 1 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-03T16:45:06+01:00
Na przykład √28
chodzi o to, żeby można było zapisac pierwiastek w inny sposób
musisz rozłożyc 28 na czynniki pierwsze, czyli
28|2
14|2
7|7
1
Powtarzają się dwie dwójki i jest jedna siódemka więc √28 można zapisac też 2√7

√24
rozkładamy tak jak poprzednio
24|2
12|2
6|2
3|3
1
Są trzy dwójki ale to pierwiastek 2 stopnia wiec mozemy laczyc tylko po DWIE. zostaje nam 2 i 3, mnozymy wiec wychodzi 6.
czyli
√24 to inaczej 2√6
1 5 1