Pomocy..
Uzupełnij luki w tekście.!
Egipcjanie wierzyli w wielu bogów.Wyobrażali ich sobie często jako postacie ludzie z głowami zwierząt. Bogom składano.......... ,wznoszono dla nich.......
oraz modlono sie przed ich...........Otaczano czcią min nastepujące zwierzeta :......... , ............ ,...........Wierzono ze faraon był............ ,synem najwyzeszego Boga.....


Religia żydowska nazywa sie............... Żydzi wyznawali wiarę w jednego Boga.... (wiara w jednego Boga nosi nazwę...........) Byli przekonani ze są narodem.......... przez Boga.Zawarli przymierze z Bogiem na gorze ............. Osobista więż z Bogiem wyrażała sie min w ...............................................
zydzi wierzyli w przyjście...... którego Bog ześle. Dziesieć przykazań określa sie nazwą.........Na biblię żydowską sskładaj sie Pięcioksiag Mojzesza (............czyli Prawo) pisma proroków,zbiory pieśni (......) Do tory dodano....... -zbiór komentarzy szczegółowo określajacy zasady postępowania.

2

Odpowiedzi

2009-10-06T21:51:09+02:00
Ofiary
świątynie
posągami
byki
sokoly
szakale
bogiem na ziemi
Re


Judiaizm
monoteizm
wybranym


Dalej nie jestem pewna na nie chce Cie zmylic ;]
2 4 2
Najlepsza Odpowiedź!
2009-10-06T21:52:41+02:00
Niestety mogę ci odp. na pierwsze

Egipcjanie wierzyli w wielu bogów.Wyobrażali ich sobie często jako postacie ludzie
z głowami zwierząt. Bogom składano ofiary ,wznoszono dla nich piramidy
oraz modlono sie przed ich ołtarzami.Otaczano czcią min nastepujące zwierzeta :koty , krokodyle ,byki Wierzono ze faraon byłwcieleniem i synem najwyzeszego Boga Horusa

2 3 2