Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-03T17:57:22+01:00
W załącznikach masz obliczenia;) Mam nadzieję, że czytelne, a jak nie lub czegoś nie rozumiesz i nie wiesz skąd się wzięło, to napisz na moje gg 8188583;D
Na gadu będę dopiero po "Majce";P

Mam nadzieję, że pomogłam
2010-02-03T18:59:20+01:00
Liczymy długość podstawy trapezu czyli przeciwprostokątna trójkątna prostokątnego
oznaczmy ją x
cos 60°=4/x
cos 60°=1/2
4/x=1/2
x=8

teraz opuszczając z końców krótszej postawy trapezu wysokości otrzymamy z lewej strony trójkąt równoboczny (45, 45, 90)
z prawej strony trójkąt (30, 60, 90)
z sinusa 60° liczymy wysokość z trójkąta po prawej stronie
sin 60°=√3/2
sin60°=h/4
√3/2=h/4
h=2√3

z lewego trójkącika liczymy przeciwprostokątną czyli bok trapezu y
sin45°=√2/2
sin45°=h/y
2√3/y=√2/2
y=2√6
krótsza podstawa trapezu to 8-2√3-√3=8-3√3
obwód zatem to 8+4+2√6+8-3√3=20+2√6-3√3
2010-02-03T21:45:12+01:00
L=8+4+2√6+6-2√3
L=18+2√6-2√3
L=2(9+√6-√3)
1 5 1