Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-10-06T22:02:14+02:00
X-pierwsz liczba
y-druga liczba

x+y=140
20%x=0,8y

x+y=140
20/100x=8/10 obie strony razy 10

x+y=140
2x=8y

x+y=140
x=4y

4y+y=140
x=4y

5y=140
x=4y

y=28
x=112

1 5 1
2009-10-06T22:08:30+02:00
X- pierwsza liczba
y- druga liczba
tworzymy układ równań:

x+y=140
20%x=0,8y

x=140-y
0.2(140-y)-0,8y=0 dokonujemy podstawienia,zamieniamy 20% na ułamek

x=140-y
28-0,2y-0,8y=0

x=140-y
-y=-28 L×(-1) obustronnie mnożymy przez (-1)

x=140-y
y=28

x=112
y=28

Odp.Pierwsza liczba wynosi 112, a druga 28

Sorki, że układ równań jest bez "klamerek", ale nie wiem jak się je robi pozdrawiam
1 4 1
2009-10-06T22:40:45+02:00
X-jedna liczba
y-druga liczba

x+y=140
20%x=0,8y/*5

x+y=140
x=4y

x=4y
4y+y=140/:5

x=4y
y=28

x=112
y=28
1 1 1