Odpowiedzi

2010-02-03T16:43:52+01:00
Oda lub pieśń pochwalna o charakterze patetycznym, wzniosłym, niekiedy tragicznym; z czasem nabrał cech patetycznej poezji emocjonalnej. Współcześnie występuje zarówno w tonacji poważnej, jak i parodystycznej - prześmiewczej. W liryce starożytnej Grecji był uroczystą pieśnią ku czci Dionizosa śpiewaną przez chór z towarzyszeniem fletu i tańca. Dytyramb stanowiła "pieśń kozła", z której wywodzić się mają tragedia i komedia antyczna. Pochodzenie tragedii z dytyrambu poświadcza Arystoteles w Poetyce.
1 1 1
Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2010-02-03T16:44:33+01:00
2010-02-03T16:47:53+01:00
Partys nie ma takiego slowa w niemieckim. Jest tylko party - party, prywatka
4 5 4