Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-03T16:58:15+01:00
Wzor na objetosc to pole podstawy pomnozyc przez wysokosc...
a wiec musisz obliczyc pole podstawy i aby to zrobic trzeba znac jeden bok i dlatego 36:4=9cm i teraz podstawiasz do wzoru na objetosc i masz 9cmx15cm=135cm3
prosze;*
4 1 4
2010-02-03T16:58:35+01:00
Obwód podstawy = 36 cm
bok = 9 cm
wysokość = 15 cm

Pole
Pp = a x a
Pp = 9 x 9
Pp = 81 cm 2
Pb = 36 x 15
Pb = 540 cm 2
Pc = 540 + 2 x 81 = 702 cm 2
Objętosć = V = Pp x H
V = 81 x 15 = 1215 cm 3
7 5 7