Strona 111 zadanie 7 c,d,f,g, i 9 z strony 112 a,b,c,d,e,f
Matematyka z plusem
7)
c) {x-2y=3
{-2x+y=0
d) {2x+y=9
5x-4y=3
f) {2x+9y=-9
{2x-y=4
g) {2x+3y=4
8y-5y=-1

9)
a)3x+y=5
2x-y=0

b)2x-y=5
x+y=4

c)-x-y=-6
-x+y=2

d)4x-5y=-4
-2x+3y=1,1

e)-2x+y=0
3x-3y=1

f)3x-2y=-12
2x-5y=-19



Jeżeli będzie źle zgłosze SPAM

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2010-02-03T16:59:45+01:00
7)
c) {x-2y=3 /*2
{-2x+y=0

2x-4y=6
-2x+y=0
-3y=6
y=-2
x=3+2y
x=3-4=-1


d) {2x+y=9 /*4
5x-4y=3

8x+4y=36
5x-4y=3
13x=39
x=3
y=9-2x
y=9-6=3


f) {2x+9y=-9 /*-1
{2x-y=4

-2x-9y=9
2x-y=4

-10y=14
y=-1,4
x=4+y/2
x=4+1,4/2=5,4/2=2,7

g) {2x+3y=4 /*-4
8y-5y=-1 powinno byc chyba 8x

-8x-12y=-16
8x-5y=-1
-17y=-17
y=1
x=4-3y/2=4-3/2=1/2



9)
a)3x+y=5
2x-y=0

5x=5
x=1
y=5-3x=5-3=2

b)2x-y=5
x+y=4

3x=9
x=3
y=4-x=4-3=1

c)-x-y=-6
-x+y=2

-2x=4
x=-2
y=2+x=2-2=0




d)4x-5y=-4
-2x+3y=1,1 /*2

4x-5y=-4
-4x+6y=2,2
y=1,8
x=-4+5y/4=-4+9/4=-5/4=-1,25


e)-2x+y=0 /*3
3x-3y=1

-6y+3y=0
3x-3y=1
-3x=1
x=-1/3=-0,33
y=2x=-0,66

f)3x-2y=-12 /*2
2x-5y=-19 /*-3

6x-4y=-24
-6x+15y=57
11y=33
y=3
x=-19+5y/2=-19+15/2=-4/2=-2

1 5 1
2010-02-03T17:14:42+01:00
7)
c)

x-2y=3
-2x+y=0

x=3+2y
-2(3+2y)+y=0

x=3+2y
-3y-6=0

x=3+2y
-3y=6/:(-3)

x=3+2y
y=-2

x=3+2* (-2)
y=-2

x=3+4
y=-2

d)

2x+y=9
5x-4y=3

y=9-2x
5x-4(9-2x)=3

y=9-2x
13x=3+36

y=9-2x
13x=39/:13

y=9-2*3
x=3

y=3
x=3

f)
2x+9y=-9
-3x+3y=8

3y=8+3x
2x+3(8+3x)=-9

3y=8+3x
2x+24+9x=-9

3y=8+3x
11x+24=-9

3y=8+3x
11x=-9-24

3y=8+3x
x=-3

3y=8+3*(-3)
x=-3

3y=8+(-9)
x=-3

3y=8-9
x=-3

3y=-1/:3
x=-3

y=-⅓
x=3