UKŁAD RÓWNAŃ .
Daje dużo punktów więc proszę , o dokładne rozwiązanie .

1. Rozwiąż układ równań dowolną metodą .

3(2x - 1 ) + 4(y - 2 ) = 9
2(5x - 1 ) + 3y = 5(3x + y ) + 2

2. Do równania 2( x - y) + 3x - 1 = 0 dopisz takie równanie , aby otrzymać układ :
a ) nieoznaczony
b) sprzeczny .

Z góry thx , daje naj !
A ZA JAKIEŚ GŁUPSTWA ZGŁASZAM BŁĘDNE .

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-03T17:08:20+01:00
6x - 3 + 4y - 8 = 9
10x - 2 + 3y = 15x + 5y + 2

6x + 4y = 20 /:4
-5x - 2y = 4

y= 5 - 3/2x
-5x = 4 + 10 - 3x

y= 5 - 3/2x
-2x = 14

y= 5 - 3/2x
x = -7

x= -7
y= 10,5


2. 2*( x - y) + 3x - 1 = 0
2*(3x - y) = x +1 (nieoznaczony)

2*( x - y) + 3x - 1 = 0
2*(3x - y) = x +2 (sprzeczny)

pzdr ;)


1 5 1
2010-02-03T17:12:53+01:00
1. Rozwiąż układ równań dowolną metodą .

3(2x - 1 ) + 4(y - 2 ) = 9
2(5x - 1 ) + 3y = 5(3x + y ) + 2

6x-3+4y-8=9
10x-2+3y=15x+5y+2

6x+4y=9+3+8
10x+3y-15x-5y=2+2

6x+4y=20
-5x-2y=4 /*2

6x+4y=20
-10x-4y=8
----------------------
-4x=28 /:(-4)
x=-7
6x+4y=20
6*7+4y=20
42-20=-4y /:(-4)

y=10,5
x=-7
Sprawdzenie:

2. Do równania 2( x - y) + 3x - 1 = 0 dopisz takie równanie , aby otrzymać układ :
a ) nieoznaczony
2( x - y) + 3x - 1 = 0
2( x - y) + 3x - 1 = 0
b) sprzeczny
2( x - y) + 3x - 1 = 0
2( x - y) + 3x - 1 = 46
2010-02-03T20:13:13+01:00
Zadanie 1
3(2x - 1 ) + 4(y - 2 ) = 9
6x-3+4y-8=9
6x+4y=9+3+8
6x+4y=20

2(5x - 1 ) + 3y = 5(3x + y ) + 2
10x-1+3y=15x+5y+2
10x+3y-15x-5y=2+1
-5x-2y=3

Zadanie 2
2*(x-y)+3x-1=0
2*(3x-y)=x+1
nieoznaczony

2*(x-y)+3x-1=0
2*(3x-y)=x+2
sprzeczny