Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-03T17:20:12+01:00
Gdy niesiemy plecak nie wykonujemy pracy , poniewaz plecak jest zawieszony na naszych plecach i tego nie czujemy a gdy podnosimy wykonujemy prace poniewaz musimy go podnies poniewaz diala na niego sila grawitacji
7 1 7
2010-02-03T17:24:47+01:00
Praca to iloczyn siły i przemieszczenia
W = F × s × cosα gdzie α to kąt między wektorem siły a przemieszczeniem

a)rozpatrujemy przesunięcie
W pierwszym przypadku względem siebie nie przemieszczamy plecaka więc przemieszczenie jest równe 0 po wstawieniu do wzoru W = F × s × cosα za s=0 otrzymujemy W = F × 0 × cosα = 0. W drugim przypadku wartość przemieszczenia jest różna od zera (przemieszczenie ma wartość inną niż zero) więc po wstawieniu do wzoru otrzymujemy wartość różną od zera więc praca wtedy jest wykonana!
Jeżeli chodzi o kierunek działania siły to ważne aby nie był on prostopadły do kierunku przemieszczenia bo wtedy cos 90⁰ = 0 więc praca też nie będzie wykonana
4 4 4