Zad. 1
Z Ustronia do Cieszyna, położonego na granicy z Republiką Czeską, droga na mapie w skali l : 500 000 ma 15 cm .
a) Ile kilometrów jest z Cieszyna do Ustronia?
b) O której godzinie przyjedzie kierowca do Cieszyna, jeśli wyjechał z Ustronia o godzinie piętnastej trzydzieści i będzie jechał ze średnią prędkością 80 km/h?

Zad. 2
Pasażer po przejechaniu połowy drogi położył się spać. Po przebudzeniu stwierdził, że pozostała mu do końca podróży połowa tej drogi, którą przespał. Jaką część całej drogi przespał pasażer?

2

Odpowiedzi

2010-02-03T17:14:09+01:00
1:500 000
1cm--500 000cm
1cm--5km

a)15cm*5km=75km
b)80km -- 60min
75km -- xmin

75km*60min/80km=xmin
xmin=56min 15 sekund

16;26 o tej dojedzie

2) jedną czwartą przespał
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-03T17:17:38+01:00
Zad1
a) 1cm - 5 km
15cm-x km

x=15*5=75km
z Cieszyna do Ustronia jest 75km

b) v=s/t

80km/h=75km/t
t=0,9h=54min
15.30+54min=16.24
Kierowca będzie w Cieszynie o 16.24

zad.2
przespał 1/4 całej drogi