Odpowiedzi

2010-02-03T17:17:39+01:00
Http://hagal.pl/akademia-nauki/ziola/
tu masz dokładna strone na której znajdziesz wszystko na ten temat;oraz te co są podane;
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-03T18:00:21+01:00
MNISZEK LEKARSKI
Opis:
Zakwitający na żółto na wiosnę kwiatek, który po przekwitnięciu
zmienia się w dmuchawca. Surowcem leczniczym mogą być i kwiatki i korzeń a nawet ziele mniszka. Korzeń wykopuje
się we wrześniu/październiku. Liście zbiera się wiosną. Wszystkie części mniszka suszy się w niewysokiej temperaturze.

Zastosowanie:
Mniszek ma zbawienny wpływ zwłaszcza na wątrobę. Ma właściwości żółciopędne.
Lekko rozkurczające mięśnie przy bólach brzucha. Jego moczopędne działanie powoduje że z organizmu usuwane
są wszystkie zbędne produkty przemiany materii a organizm się oczyszcza.
Mniszek zwiększa wydzielanie soków żołądkowych, poprawia przemianę materii.

LEN ZWYCZAJNY
Opis:
Uprawia się go choć rośnie i na dziko. Jest to roślina jednoroczna o cienkiej łodydze zakończonej od czerwca
do września błękitnym kwiatem. Kwiatek kwitnie tylko jedną dobę…Cała roślina tylko kilka dni…
Zastosowanie:
Skutecznie poprawia przemianę materii.
Również stosowane na kaszel, chrypę, zapalenie gardła.

KAPUSTA WARZYWNA
Opis:
Hehe wierze że nie muszę opisywać jak wygląda kapusta bo chyba każdy wie że jest zielona itd.. xD
Zastosowanie:
Wyciągi z liści kapusty stosuje się do leczenia choroby wrzodowej dwunastnicy oraz żołądka.
Zewnętrznie jako okład na oparzenia, odmrożenia, opuchlizny, obrzęki.

KOPER OGRODOWY
Opis:
Po angielsku koper to „dill” a słowo to pochodzi od starożytnego słowa norweskiego oznaczającego „usypiać”
„uspakajać”. Starożytnych czasów sięga jego zastosowanie a popularność wyrobił sobie w starożytnym Rzymie.
Zastosowanie:
Pomaga na wszelkie zaburzenia pracy żołądka i układu pokarmowego. Idealny na bezsenność,
działa uspokajająco, usypiająco ( Niegdyś pomagał na padaczkekę)
Nie wiem na jakiej niby zasadzie-ale zasada może istnieć mimo iż jej nie znam – koper ma pomagać na czkawkę.