ułóż i zapisz równania zgodnie z podpisami :
A) liczba 37 jest o 12 większa od a
B) liczba 48 jest 3 razy mniejsza od b
C) liczba 14 jest 5 razy większa od c
D) liczba 21 jest o 13 mniejsza ok k
E) liczba n jest o 6 mniejsza od podwojonej liczby n
F) liczba m jest o 10 wieksza od 0,7m
G) liczba o 6 większa od x jest o 10 wieksza od połowy liczby x
liczba 3 razy mniejsza od x jest o 8 mniejsza od liczby x
liczba o 5 mniejsza od x jest 3 razy mniejsza od sumy liczb x i 3
150% liczby x jest liczbą po 26 wiekszą od x
20% sumy liczb x i 5 stanowi 30% liczby x
liczba o 10% mniejsza od x jest o 2 mniejsza od iloczynu liczb x i 3

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-03T17:17:37+01:00
A) 37 = a + 12
b) 1/3b = 48
c) 14 = 5c
d) 21 = k -13
e) n = 2n - 6
f) m = 10* 0,7m
g) x + 6 = 1/2x + 10
h) x/3 = x - 8
i) x - 5 = (x+3)/3
j) 1,5x = x + 26
k) 0,2 (x + 5) = 0,3x
l) x - 0,1x = 3x - 2

pzdr ;)
4 5 4
2010-02-03T17:27:57+01:00
A) 37 = 12 + a
b) 48 = b ÷ 3
c) 14 = 5c
d) 21 = k - 13
e) n = 2n - 6
f) m = 0,7 m + 10
g) x + 6 = 0,5 x + 10
h) x÷3 = x - 8
i) x - 5 = (x+ 3) ÷3
j) 1,5x = x + 26
k) 0,2 (x + 5) = 0,3x
l) x - 0,1 = (x ∧ 3) - 2
1 5 1