Odpowiedzi

2010-02-03T17:12:14+01:00
Na tej stronce masz wszytko o nim-http://pl.wikipedia.org/wiki/Adam_Mickiewicz
11 2 11
Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2010-02-03T17:15:00+01:00
polski poeta, działacz i publicysta polityczny

-Pan Tadeusz czyli ostatni Zajazd na Litwie
-Dziady
-ałuszta w dzień
ałuszta w nocy
-bajdary
-bakczysaraj
-bakczysaraj w nocy
-błogosławieństwo
-broń mnie przed sobą samym...
-burza
-cisza morska
-czatyrdah
-danaidy
-droga nad przepaścią w czufut-kale
-do ***
-do d.d.
-do laury
-do niemna
-do wizytujących
-dobranoc
-dobrywieczór
-droga nad przepaścią w czufut-kale
-dzieńdobry
-ekskuza
-góra kikineis
-grób potockiej
-liryka "wieku męskiego"
-mogiły haremu
-nad wodą wielką i czystą
-oda do młodości

ur. 24 grudnia 1798 w Zaosiu albo Nowogródku, zm. 26 listopada 1855 w Konstantynopolu

ożenił się z Celiną Szymanowską, z którą miał sześcioro dzieci – córki Marię i Helenę oraz czterech synów: Władysława (1838-1926), Józefa (1850-1938), Aleksandra oraz Jana.
21 3 21