Zadanie
Żelazko włączono do gniazdka instalacji domowej zasilanej napięciem 230 V. Przez spirale grzejną popłynął prąd o natężeniu 3,5 A.
a) Oblicz pracę prądu elektrycznego przepływającego przez żelazko w ciągu minuty.
b) Ile energii elektrycznej zużyło żelazko w tym czasie?

Proszę o rozwiązanie zadania włącznie z danymi, szukanymi, komentarzem i wyprowadzeniem jednostki.
Dziękuję i Pozdrawiam ;)

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-03T17:22:44+01:00
Dane:
U=230V
I=3,5A
t=1min=60s
szukane:
W=E=?
W= U*I*t=230V*3,5A*60s=4830[J/C*C/s*s]=4830J
odpowiedź: a)ib) Praca prądu elektrycznego przepływającego przez żelazko w ciągu minuty jest równa energii elektrycznej jaką zużyło żelazko w tym czasie i wynosi 4830J.
1 5 1
2010-02-03T17:27:10+01:00
Dane
U=230V
I=3,5A
t=1min=60s
szukane
W,E - ?
cała energia pobrana ze źródła zamieniła się w pracę
E=W=U*I*t=230*3,5*60=48300 [V*A*s=Ws]
48300Ws=48,3kWs
Ws - watosekunda
kWs - kilowatosekunda
można to równiez wyraziź w J bo 1Ws=1J