Zadanie 1.
Oblicz:
a) -(-9)-(4 1/4)
b) (-3 2/5)-4,8
f)2 1/3+(-5 3/5)
Proszę aby wszystkie działania były dokładnie rozwiązane
Zadanie 2.
a) Do jakiej liczby trzeba dodać 2 4/15, żeby otrzymać -4/15?
b) Od jakiej liczby trzeba odjąć -3 5/6, żeby otrzymać 3 5/6?
Zadanie 3.
Główny składnik powietrza azot topnieje w temperaturze -209,86 stopnia C,a wrze w temperaturze -195,8 stopni C. Oblicz w stopniach Celcjusza różnicę między temperaturą wrzenia i topnienia azotu.
Zadanie 4.
Temperatura topnienia powietrza wynosi -213 stopni C, a wrzenia -193 stopni C. Oblicz różnicę między temperaturą wrzenia wody (100 stopni C) a temperaturą wrzenia powietrza.

2

Odpowiedzi

2010-02-03T17:24:15+01:00
1.
4 3/4
-8,2
-2 4/15

2.
+(-2)
3 5/6

3.
14,6

4.
293
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-03T17:28:04+01:00
Zadanie 1.
Oblicz:
a) -(-9)-(4 1/4)= 9 - 4 1/4 = 4 3/4
b) (-3 2/5)-4,8= -3,4-4,8 = - 8,2
f)2 1/3+(-5 3/5) = 2 1/3 - 5 3/5 = 2 5/15 - 5 9/15 = - 3 4/15


Zadanie 2.
a) -2 8/15
b) 3 5/6 + 3 5/6 = 6 10/6 = 7 4/7

Zadanie 3.
-209,86 - (-195,8)= -209,86 +195,8= - 14,06


a ostatniego nie wiem :)