Woda królewska jest bardzo silnie żrąca substancja rozpuszczającą nawet matale szlachetne . powstaje przez zmieszanie kwasu solnego i kwasu azotowego w stosunku 3:1 . Ile kwasu solnego a ile kwasu azotowego jest w 20 litrach wody królewskiej

2

Odpowiedzi

2010-02-03T17:16:26+01:00
3+1=4
20:4=5
5*3=15

Odp. W 20l wody królewskiej jest 15l kwasu solnego i 5l kwasu azotowego
1 1 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-03T17:17:11+01:00
Kwas solny 3:1 kwas azotowy
20 l =masa wody k.

1+3=4
20:4=5
kwas solny =3×5=15
kwas azotowy=1×5=5

kwas solny= 15 litrów
kwas azotowy=5 litrów