Śniardwy to największe pod względem powierzchni jezioro w Polsce.Objętość wody w tym jeziorze wynosi około 0,66km³.Wyobraź sobie,że wodę z tego jeziora przelewa się do stulitrowych beczek.Czy bilion takich beczek wystarczy?

proszę o obliczenia i szybką odp:)daje naj:)

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-03T17:21:49+01:00
0,66km³ =660000000m³=660000000000dm³ =660000000000l
660000000000l:100l=6600000000 - potrzebne butelki
bilion = 1 × 10¹²=1000000000000
6600000000<1000000000000
starczy bilion 100l butelek
1 1 1
2010-02-03T17:23:50+01:00
0,66km³=660000000m³=660 000 000 000l
1 bilion=1 000 000 000 000
1000000000000 * 100 = 100 000 000 000 000l
Bilion beczek wystarczy.
1 5 1