Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-03T17:24:55+01:00
Konstytucja ogłosiła: zniesienie "liberum veto", zniesienie wolnej elekcji, ustanowienie monarchii dziedzicznej, wprowadzenie trójpodziału władzy (ustawodawcza, wnioskodawcza, sądownicza), powiększenie armii do 100 tys. żołnierzy (realizajca 57 tys.), wzięcie chłopów pod opiekę państwa, Polska jest krajem katolickim, ale tolerancyjny wobec innych wyznań, prawa o miastach (samorząd w miastach, udział 24 przedstawicieli w sejmie z głosem doradczym, nietykalność osobista mieszczan, piastowanie niższych urzędów, możność nabywania dóbr ziemskich). Konstytucja stała się bezpośrednim wynikiem mubuchu polsko-rosyjskiej w 1792r. Konstytucja 3 maja była najwybitniejszym dziełem polskiego oświecenia. Uchwalenie Konstytucji w 1791r. otworzyła w Polsce okres monarchii konstytucyjnej.
2010-02-03T18:05:00+01:00
Konstytucja 3 maja miała dla Rzeczpospolitej ogromnie znaczenie. Pamiętając, że nasz kraj nie miał wtedy całkowitej władzy ze względu na państwa ościenne .
Konstytucja ogłosiła: zniesienie "liberum veto", zniesienie wolnej elekcji, ustanowienie monarchii dziedzicznej, wprowadzenie trójpodziału władzy (ustawodawcza, wnioskodawcza, sądownicza), powiększenie armii do 100 tys. żołnierzy , wzięcie chłopów pod opiekę państwa, Polska jest krajem katolickim, ale tolerancyjny wobec innych wyznań, prawa o miastach (samorząd w miastach, udział 24 przedstawicieli w sejmie z głosem doradczym, nietykalność osobista mieszczan, piastowanie niższych urzędów, możność nabywania dóbr ziemskich). Konstytucja stała się bezpośrednim wynikiem mubuchu polsko-rosyjskiej w 1792r. Konstytucja 3 maja była najwybitniejszym dziełem polskiego oświecenia. Uchwalenie Konstytucji w 1791r. otworzyła w Polsce okres monarchii konstytucyjnej.