Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-03T17:30:57+01:00
Jabłonie:
40-100%
x-15%
_____________
x=40*15/100
x=6

grusze:
15-100%
x-20%
__________
x=3

wiśnie:
25-100%
x-40%
__________
x=25*40/100
x=10


Wszystkie drzewa:
40+15+25=80
6+3+10=19

80-100%
19-x%
_______________
x=19*100/80
x=23,75

Odp.:To 23,75% wszystkich drzew.
1 1 1
2010-02-03T17:33:29+01:00
15% = 0,15
0,15*40 = 6 - zaatakowane jabłonie
20% = 0,20
0,20* 15 = 3 - zaatakowane grusze
40% = 0,40
0,40 *25 = 10 - zaatakowane wiśnie
Razem
6 + 3 + 10 = 19 - liczba zaatakowanych drzew
Wszystkich drzew jest
40 + 15 + 25 = 80
19 / 80 = 0,2375 = 23,75 %
Odp. Szkodniki zaatakowały 19 drzew , tj. 23,75 % wszystkich drzew.
1 1 1
2010-02-03T17:35:38+01:00
40 jabłoni
15 grusz
25 wiśni
40 = 100%
x = 15%
x = 40 razy 15/100 = 6 jabłoni
15 = 100%
x = 20%
x = 20 razy 15/100 = 3 grusze
25 = 100%
x = 40%
x = 40 razy 25/100 = 10 wiśni
wszystkich drzew w sadzie jest 40 + 15 + 25 = 80
zaatakowanych przez szkodniki 6 + 3 + 10 = 19
80 = 100%
19 = x
x = 19 razy 100/80 = 23,75%
1 1 1