Zad.1

Oblicz pole równoległoboku w którym :
a)podstawa ma długość 3,5 cm a wysokość jest o 2,5 cm dłuższa
b)wysokość jest dłuższa o 6½ cm a podstawa jest 2 razy krótsza
c)podstawa ma długość 12 cm a wysokość stanowi 80% podstawy
d)wysokość jest równa 15 cm a podstawa to ⅔ wysokości

zad.2

Oblicz pole trójkąta w którym :
a)podstawa i wysokość mają w sumie 10 cm a podstawa jest o 2 cm dłuższa od wysokości
b)suma podstawy i wysokości jest równa 18 cm a podstawa jest 2 razy krótsza od wysokości

zad 3

Pole równoległoboku jest równa 48 cm². Podstawa na długość 4cm. Jaka jest wysokość tego równoległoboku?

TYLKO NAPISZCIE MI Z OBLICZENIAMI, ODPOWIEDZIAMI, WSZYSTKIE ZADANIA I PODPUNKTY ZA PIERWSZA ODPOWIEDŹ DAM NAJJ... A ZŁĄ ODPOWIEDŹ ZGŁASZAM JAKO SPAM!!!

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2010-02-03T17:52:39+01:00
Zad.1

Oblicz pole równoległoboku w którym :
a)podstawa ma długość 3,5 cm a wysokość jest o 2,5 cm dłuższa
a = 3,5 cm
h = 3,5 cm + 2,5 cm = 6 cm
P = a* h = 3,5 cm * 6 cm = 21 cm²
b)wysokość jest dłuższa o 6½ cm a podstawa jest 2 razy krótsza
h = 2,5 cm + 6,5 cm = 9 cm
a = 9:2 = 4,5 cm
P = a*h = 9 cm * 4,5 cm = 40,5 cm²
c)podstawa ma długość 12 cm a wysokość stanowi 80% podstawy
a = 12 cm
h = 12 * 80% = 12 * 0,8 = 9,6 cm
P = a*h = 12 cm * 9,6 cm = 115,2 cm²
d)wysokość jest równa 15 cm a podstawa to ⅔ wysokości
h = 15 cm
a = 15 cm * 2/3 = 10 cm (to są ułamki zwykłe jak coś)
P = a * h = 15 cm * 10 cm = 150 cm²
zad.2

Oblicz pole trójkąta w którym :
a)podstawa i wysokość mają w sumie 10 cm a podstawa jest o 2 cm dłuższa od wysokości
a=4 cm
h=6 cm
Wyciągnęłam pierwiastek.
P = a*h / 2 =( 4 cm * 6 cm) :2 = 24 cm : 2 = 12 cm
b)suma podstawy i wysokości jest równa 18 cm a podstawa jest 2 razy krótsza od wysokości
-nie wiem-
zad 3

Pole równoległoboku jest równa 48 cm². Podstawa na długość 4cm. Jaka jest wysokość tego równoległoboku?

Po prostu :
48 cm² : 4 cm = 12 cm
h = 12 cm


; *
4 3 4
2010-02-03T17:53:19+01:00
Zad. 1
a)Czyli wysokosć ma: 3,5 + 2,5= 6 cm.
podstawa ma : 3,5 cm.
Wzór na pole rownolegloboku: A*H
6cm*3,5 cm=21 cm²
b) nie wiem
c) Podstawa ; 12 cm
Wysokość : 12 cm* 80% =osiem dziesiatych(oczywiście cyferkami)*12 cm= dziewięćdziesiąt sześc dziesiątych(oczywiście cyferkami)= 9,6 cm
obl. pola:12 cm*9,6 cm =115,2cm².
d) wys.= 15 cm
podst= ⅔ * 15 cm = 10 cm²

Zad.2
a)10cm - 2 cm=8 cm
8 cm:2 = 4 cm-----> podstawa
4 cm +2 cm= 6 cm ------>wysokość
Wzór na pople trójkąta : ½ * a*h
wiec: ½ *4cm *6cm =2 cm*6cm=12Cm²

b) Chyba tak: !8 cm:3 = 6cm----->podstawa
18 cm -6 cm = 12 cm ----->wysokość

pole: ½ *6 cm * 12 cm = 3 cm *12 cm= 36 cm

zad.3

P= 48 cm²
podstawa: 4 cm
wzór na pole : a*h
P=4 cm * ? = 48cm²
48 cm²:4 =12cm
wysokosc----->12 cm.



Myslęże udało mi sie chociaz troche pomoc 3 jest na pewno dobrze, 1 i 2 nie maja chyba po jednym punkcie ale mysle ze tez są dobre pozdrawiam serdecznie :)
2 3 2