Rowerzysta jadąc z miasta A do miasta B porusza się z prędkością 20km/h. W godzinę później w tę samą drogę wybiera się kierowca,jadący samochodem z prędkością o 30 km/h większą. Po ilu godzinach jazdy kierowca jadący samochodem dogoni rowerzystę?

To zadanie mam z matmy,a nie z fizyki,więc proszę o rozwiązanie za pomocą UKŁADU RÓWNAŃ. Pilne!!! Daję naj!!!

2

Odpowiedzi

  • Użytkownik Zadane
2010-02-06T13:19:51+01:00
V₁- prędkość rowerzysty
v₂- prędkość samochodu
t₁- czas rowerzysty
t₂- czas samochodu

v₂=v₁+30km/h=50km/h
t₂= t₁+ 1h

20km/h - t₁
50km/h - t₂

50km/h*t₁=20km/h(t₁+1h)
50km/h*t₁=20km/h*t₁ + 20km/h * 1h
50km/h*t₁-20km/h*t₁= 20km/h * 1h
30km/h*t₁= 20km/h * 1h
t₁=20/30h= 40/60h= 40 min
5 3 5
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-06T15:12:53+01:00
Dane :
v1 - prędkosc rowerzysty
v2 - prędkosc samochodu
t1 - czas rowerzysty
t2 - czas samochodu
v2 = v1 + 30 km / h = 50 km / h
t2 = t1+ 1h
20 km / h - t1
50 km / h - t2
50 km / h • t1 = 20 km / h
50 km / h • t1 = 20 km / h • t1 + 20 km / h • 1h
50 km / h • t1 - 20 km / h • t1 = 20 km / h • 1h
30 km / h • t1 = 20 km / h • 1h
t1 = 20 / 30 h = 40 / 60 h = 40 minut
3 2 3