Odpowiedzi

2010-02-03T17:37:37+01:00
Eliza, córka Harpagona, rozprawia z Walerym (synem Anzelma) o ich wzajemnej miłości. W następnej rozmowie z bratem, Kleantem dowiaduje się o jego prawdziwym uczuciu do Marianny, córki Anzelma. Nieufny Harpagon podejrzewa swoje dzieci o spisek przeciwko jego majątkowi, zdradza także swoje plany dotyczące powtórnego małżeństwa. W celu pożyczki pieniędzy, zdesperowany Kleant wchodzi w niesprawiedliwy układ z lichwiarzem, którym okazuje się Harpagon, wynika kłótnia. Przybywa Frozyna, przynosi pomyślne wieści dotyczące małżeństwa Harpagona z Marianną. On postanawia wydać na tą cześć ucztę, próbując przy tym zminimalizować wydatki. Kleant podstępem pozyskuje względy Marianny. Podczas nieobecności gospodarza Strzałka - sługa wykrada jego szkatułkę z pieniędzmi, informuje o tym Kleanta. Harpagon wpada w obłęd, podejrzewa wszystkich o kradzież. Zawiadamia komisarza aby dociekł prawdy o zniknięciu pieniędzy. Omyłkowo oskarżony zostaje Walery, Harpagon dowiaduje się o jego miłości do Elizy. Pojawia się Anzelm. Podczas rozmowy okazuje się, że Walery jest synem Tomasza d`Albuci`ego. Marianna poznaje w nim swego brata. Anzelm okazuje się Tomaszem d`Albuci. Kleant przyznaje się do posiadania szkatułki, którą oddaje w zamian za zgodę Harpagona na małżeństwo z Marianną.
4 4 4
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-03T17:38:39+01:00
Ia z Walerym (synem Anzelma) o ich wzajemnej miłości. W następnej rozmowie z bratem, Kleantem dowiaduje się o jego prawdziwym uczuciu do Marianny, córki Anzelma. Nieufny Harpagon podejrzewa swoje dzieci o spisek przeciwko jego majątkowi, zdradza także swoje plany dotyczące powtórnego małżeństwa. W celu pożyczki pieniędzy, zdesperowany Kleant wchodzi w niesprawiedliwy układ z lichwiarzem, którym okazuje się Harpagon, wynika kłótnia. Przybywa Frozyna, przynosi pomyślne wieści dotyczące małżeństwa Harpagona z Marianną. On postanawia wydać na tą cześć ucztę, próbując przy tym zminimalizować wydatki. Kleant podstępem pozyskuje względy Marianny. Podczas nieobecności gospodarza Strzałka - sługa wykrada jego szkatułkę z pieniędzmi, informuje o tym Kleanta. Harpagon wpada w obłęd, podejrzewa wszystkich o kradzież. Zawiadamia komisarza aby dociekł prawdy o zniknięciu pieniędzy. Omyłkowo oskarżony zostaje Walery, Harpagon dowiaduje się o jego miłości do Elizy. Pojawia się Anzelm. Podczas rozmowy okazuje się, że Walery jest synem Tomasza d`Albuci`ego. Marianna poznaje w nim swego brata. Anzelm okazuje się Tomaszem d`Albuci. Kleant przyznaje się do posiadania szkatułki, którą oddaje w zamian za zgodę Harpagona na małżeństwo z Marianną.
3 2 3