Każdą krawędź prostopadłościanu o wymiarach 2cm x 3cm x 5cm zwiększono dwa razy. ile razy zwiększyła się objętość tego prostopadłościanu?


ile gramów waży sztabka złota o wymiarach 2cm x 3cm x 10cm? O ile lżejsza jest sztabka srebra o takich samych wymiarach?

podpowiedź:
1 cm sześcienny złota waży 19,3g
1cm sześcienny srebra waży 10,5g\



Hala sportowa ma kształt prostopadłościanu o wymiarach 50m x 20m x 10m . ile ton waży powietrze w tej hali, jeśli 1 m sześcienny powietrza wazy około 1,3 kg?



Wyraź :
a) w litrach: 4dm sześcienne , 2,7dm szściennych , 5000ml , 470ml , 2000cm sześciennych
b) w mililitrach: 7 l , 10,2 l , 8dm sześciennych , 5,4dm sześciennych , 25cm sześciennych , 400cm sześciennych ,
c) w decymetrach sześciennych: 6 l , 8,9 l , 9000cm sześciennych , 4000ml,
d) w centymetrach sześciennych: 2,5dm sześciennych , 4,3 l , 0,6 l , 54ml ,

:)


2

Odpowiedzi

2010-02-03T17:57:29+01:00
1. objetosc zwiekszyla sie 2 razy
2. -----
3.50m*20m*10m = 10000m³
1,3 kg*10000m³ = 13000 kg.
4.
a) 4dm³ = 4l 2,7dm³ = 2,7l 5000ml = 50l 470ml = 0,470l 2000cm³ = 200l
b) 7l = 700ml 10,2l = 1020ml 8dm³ = 800ml 5,4dm³ = 540ml 25cm³ = 2500ml 400cm³ = 4000ml
c) 6l = 60dm³ 8,9l = 89dm³ 9000cm³ = 900dm³ 4000ml = 40dm³
d) 2,5dm³ = 250cm³ 4,3l = 430cm³ 0,6l = 60cm³ 54ml = 5400cm³
1 1 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-03T18:07:18+01:00
Zadanie 1
Pole prostopadłościanu zwiększyło sie 8 razy
Zadanie 2
sztabka złota waży 1158 g
sztabka srebra waży 630 g
sztabka srebra jest lżejsza od sztabki złota o 528 gramów
zadanie 3
powietrze w tej hali waży 1,3 tony
a)
4l
2,7l
5 l
0,47 l
2 l
b)
7000ml
10200ml
8000ml
5400ml
25ml
400ml
c)
6 dm
8,9 dm
9 dm,
4 dm,
2 1 2