Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-03T17:51:10+01:00
Chlorek wapnia + węglan potasu.
CaCl2 + K2CO3 = CaCO3 + 2KCl
Ca2+ 2Cl- 2K+ CO3<-2> = CaCO3 + 2K+ Cl- jonowo
skracamy prawa strone z lewa i mamy
Ca2+ + CO3<-2> = CaCO3 jonowo - skrócony zapis
niedawalem + miedzy jonami zeby nie mylic ladunek <-2> to jest ladunek reszty kwasowej kwasu weglowego
2010-02-03T17:51:48+01:00
CaCl2 + K2CO3=CaCO3 + 2KCl
Ca2+ 2Cl- + 2K+ +CO3 2- = CaCO3 + 2K+ + 2CL-
Ca2+ + CO3 2- = CaCO3