Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-03T18:01:33+01:00
Na giełdzie cena jednej akcji wynosiła 27zł.Cena ta początkowa wzrosła o 10% a następnie zmalała o 10%. Jaka jest nowa cena akcji i o ile procent się zmieniła?
(proporcje).

27 + 10% x 27 -10% x (27 +10%)=
27+2,7 - 10% x 29,7 =
29,7 - 2,97=26,73

Obecna cena akcji to 26,73 zł.

27 zł -100%
26,73 zł - x

27 x = 26,73 x 100%
27x= 2673 %/:27
x=99%

100%-99% = 1%

Cena akcji zmalała o 1%.
1 5 1
2010-02-03T18:16:51+01:00
27*0,1=2,7 27+2,7=29,7-cena akcjipo skoku o10% 29,7*0,1=2,97 o tyle spadnie kurs 29,7-2,97=26,73-cena akcji aktualna 2673/2700=99 %100 -99 =1%-o tyle sie zmieniła
1 5 1