Janek zakłada akwarium. Zaplanował, że jego pojemność wniesie 150 l, a dno będzie mieć wymiary 10 cm na 30 cm. Podłoże do akwarium Janek zakupi w sklepie akwarystycznym, a wodę z czystego jeziora tarliskiego pomoże mu przywieść tata.

1.Oblicz wysokość akwarium, aby miało ono zaplanowaną przez Janka pojemność.


2. Podłoże do akwarium pakowane jest w paczki, a jego ilość podawana w litrach. Ile 3- litrowych paczek musi kupić Janek, aby grubość podłoża wyniosła 5 cm.

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-03T18:03:01+01:00
1l=1dm3

1. 10cm=1dm
30 cm = 3dm
1*3*x=150
3x=150/:3
x=50dm

Wysokość to 50dm, czyli 500 cm
2. 0,5dm*3dm*1dm=1,5dm3 czyli 1,5l
jeżeli 1 paczka ma 3 l, to Janek musi kupić 1 paczkę, gdyż podłoże o wysokości 5 cm będzie miało objętość zaledwie 1,5l
7 3 7
2010-02-03T18:21:05+01:00
1.) 150litrów=150000cm³
10×30x=150000 /:10
30x=150000/10
x=500cm

Odp. Wysokość akwarium wynosiła 500cm.

2.)5cm×30cm×10cm=1500cm³
1500cm³:1000=1,5 litra

Odp. Janek musi kupić jedną 3l paczkę.

7 3 7