1. Jaka jest zdolnosc skupiajaca ukladu dwoch soczewek skupiajacych szklanych ustawionych obok siebie o ogniskowych 0,3m i 0,6m
2. Soczewka płasko wklęsła ma promeń krzywizny 40cm. Wykonana z materialu o wspolczynniku zalamania 1,4. Porównaj ogniskowa tej soczewki gdy jest ona umieszczona w przezroczystej cieczy o wspolczynniku zalamania 1,6

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-03T19:30:11+01:00
1.) Z=1/f
Z-zdolność skupiająca
f-ogniskowa

0,3m=30cm
0,6m=60cm

Z₁=1/30
Z₂=1/60

Z=Z₁+Z₂
Z=1/30+1/60
Z=2/60+1/60
Z=3/60
Z=1/20cm

2.)
R=40cm
ns=współczynnik załamania materiału soczewki
ns=1,4
no=współczynnik załamania ośrodka
no=1,6
f=?

1/f=(ns/no - 1)(1/R)
1/f=(1,4/1,6-1)(1/40)
1/f=(-0,4/1,6)(1/40)
1/f=-1/4×1/40
1/f=-1/160 /:1
f=-1/160cm

Proszę o naj
2 5 2
  • Użytkownik Zadane
2010-02-03T20:45:27+01:00

Jaka jest zdolnosc skupiajaca ukladu dwoch soczewek skupiajacych szklanych ustawionych obok siebie o ogniskowych 0,3m i 0,6m
f1=0,3m=30cm
f2=0,6m=60cm
Zdolnośc skupiajaca:
Z=1/f
Z1=1/30
Z2=1/60

Z=Z1+Z2
Z=1/30cm+1/60cm
Z=2/60cm+1/60cm
Z=3/60cm
Z=1/20cm

Soczewka płasko wklęsła ma promeń krzywizny 40cm. Wykonana z materialu o wspolczynniku zalamania 1,4. Porównaj ogniskowa tej soczewki gdy jest ona umieszczona w przezroczystej cieczy o wspolczynniku zalamania 1,6

r=40cm
ns=1,4
no=1,6
1/f=(ns/no - 1)(1/r)
1/f=(1,4/1,6-1)(1/40)
1/f=(-0,4/1,6)(1/40)
1/f=-1/4×1/40
1/f=-1/160 /:1
f=-1/160cm
2 2 2