1.Oblicz długość przeciwprostokątnej, jeżeli przyprostokątne mają długość.
a)5 i 3 b)2 i √2 c)√5 i √6 d)2√3 i √10

2.Oblicz długość przyprostokątnej , jeżeli:
a)przeciwprostokątna ma 4, a druga przyprostokątna 2
b)przeciwprostokątna ma 6, a druga przyprostokątna √8
c)przeciwprostokątna ma √5, a druga przyprostokątna√1

3.Czy trójkąt o podanych długościach boków jest trójkątem prostokątnym?
a)2,3,4 b)1,√2,1 c)√5,√3,√8

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-03T18:24:49+01:00
Sory nie wiem jak się robi pierwiastek, więc mój będzie wyglądał tak: / a coś do kwadratu tak: ^
1 a) 5^+3^=c^ 25+9=c^ 34=c^ c=/34 c=5,83095189
b)2^+(/2)^=c^ 4+2=c^ 6=c^ c=/6 c=2,44948974
c) (/5)^+(/6)^=c^ 5+6=c^ 11=c^ c=/11 c=3,31662479
d) (2/3)^+(/10)^=c^ 4/9+10=c^ 12+10=c^ 22=c^ c=/22 c=4,69041576
2. a)2^+b^=4^ 4+b^=16 b^=16-4 b^=12 b=/12 b=3,46410162
b) (/8)^+b^=6^ 8+b^=36 b^=36-8 b^=28 b=/28 b=5,29150262
c) (/1)^+b^=(/5)^ 1+b^=5 b^=5-1 b^=4 b=/4 b=2
3.
a) 2^+3^=4^ 4+9=16 13=16 nie
b) 1^+1^=(/2)^ 1+1=2 2=2 tak
c) (/5)^+(/3)^=(/8)^ 5+3=8 8=8 tak
1 5 1
2010-02-03T18:32:25+01:00
Trochę mi przycięło, ale skapniesz się, które to zadania :)
1 5 1
2010-02-03T18:35:10+01:00
/1. a) 5(kwadrat)+3(kwadrat)=c(kwadrat)
25+9=c(kwadrat)
c(kwadrat)=34
c = √34
b) 2(kwadrat)+(√2)(kwadrat)=c(kwadrat)
c(kwadrat)=4+2
c= √6
c)(√5)(kwadrat)+ (√6)(kwadrat)=c(kwadrat)
c(kwadrat)=5+6
c(kwadrat)=11
c=√11
d)(2√3)(kwadrat)+10(kwadrat)=c(kwadrat)
4*3+100=c(kwadrat)
c=√112
2.
a)2(kwadrat)+b(kwadrat)=4(kwadrat)
b(kwadrat)=16-4
b(kwadrat)=12
b=√12
b=2√3
b)(√8)(kwadrat)+b(kwadrat)=6(kwadrat)
b(kwadrat)=36-8
b(kwadrat)=28
b=√28
b=2√7
c)(√1)(kwadrat)+b(kwadrat)= (√5)(kwadrat)
b(kwadrat)=5-1
b(kwadrat)=4
b=2
3.
a)nie
b)tak
c)tak
1 3 1