Odpowiedzi

  • Użytkownik Zadane
2010-02-03T18:03:29+01:00
Jedna liczba jest o 9 mniejsza od podwojonej drugiej liczby.Suma tych liczb wynosi 12.Znajdź te liczby

x pierwsza liczba
y druga liczba

3y-x=9
x+y= 12

3y=9+x
x=12-y

3y= 9 +12-y
x=12-y

2y=21
x=12-y

y= 11,5
x= 0,5
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-03T18:06:07+01:00
X - pierwsza liczba
y - druga liczba

{x + 9 = 2y
{x + y = 12

{x + 9 = 2y
{x = 12 - y

12 - y + 9 = 2y
- 3y = - 21 / : (-3)
y = 7

x = 12 - 7
x = 5

{x = 5
{y = 7

1 5 1