Objętość ostrosłupa prawidłowego czworokątnego wynosi 8m(sześciennych),a wysokość ostrosłupa jest trzy razy dłuższa od krawędzi podstawy.Oblicz pole powierzchni bocznej tego ostrosłupa.Bardzo proszę o szybką odpowiedź dam naj.

2

Odpowiedzi

2010-02-04T13:53:38+01:00
Zadanie w załączniku poniżej:
2 5 2
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-04T14:44:41+01:00

V=1/3Pp*H
8=1/3*a²*3a
24=3a³
8=a³
a=2m - krawędź podstawy

2*3=6m - wysokość ostrosłupa

Pb=4ah/2
a=2m
h=?
6²+2²=h²
36+4=h²
h²=40
h=2√10m

Pb=2*2*2√10
Pb=8√10m

Pole boczne tego ostrosłupa wynosi 8√10m
2 3 2