Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2010-02-03T18:07:49+01:00
- tlenku żelaza (III)
skadnik termitu
występuje w przyrodzie jako najważniejsza ruda żelaza – hematyt
w postaci hydratu jest używany jako barwnik – żółcień żelazowa
jest szeroko stosowany w hutnictwie, jako surowiec ceramiczny, szklarski oraz do wytwarzania ołówków


tlenek wapnia
Ma zastosowanie w budownictwie (zaprawa murarska), w metalurgii, w przemyśle szklarskim i ceramicznym. Jest używany również jako środek owadobójczy (insektycyd), jako nawóz sztuczny w rolnictwie, oraz do otrzymywania karbidu. Na skalę laboratoryjną wykorzystywany jest m.in. do otrzymywania amoniaku, oraz jako środek odwadniający.

tlenku glinu
Podstawową rudą aluminium, z której uzyskiwany jest tlenek glinu, są boksyty. Tak uzyskany tlenek glinu może posłużyć do produkcji aluminium.
Znajduje zastosowanie przy otrzymywaniu metalicznego glinu, służy do wyrobu materiałów ogniotrwałych i materiałów szlifierskich. Po przetopieniu z odpowiednimi dodatkami otrzymuje się z niego sztuczne rubiny i szafiry stosowane przy konstruowaniu laserów.
21 4 21
2010-02-03T18:08:19+01:00
Tlenku żelaza (III)-hutnistwo,surowiec ceramiczny,surowiec szklarski,wytwarzanie ołówków

tlenek wapnia - budownictwo (zaprawa murarska),metalurgia,przemyśl szklarski,przemyśl ceramiczny

tlenku glinu - boksyty,aluminium

Myśle,że chociaż troche pomogłem

23 3 23
2010-02-03T18:12:34+01:00
*TLENEK GLINU
służy do wyrobu materiałów ogniotrwałych i materiałów szlifierskich. Po przetopieniu z odpowiednimi dodatkami otrzymuje się z niego sztuczne rubiny i szafiry stosowane przy konstruowaniu laserów
*TLENEK WAPNIA
wykorzystywany do zapraw murarskich
9 2 9