Odpowiedzi

2010-02-03T18:10:33+01:00
DANE:
a = 16cm
SZUKANE:
h = ?
P = ?
ROZWIĄZANIE:
h = 16cm:4=4cm
P = (16cm*4cm):2=64:2 = 34cm/2 ((<<kwadratowe>>))
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-03T18:14:34+01:00
A-16
ramie = x
a wysokosc = x-4

8 do kwadratu + (x-4)= x do kwadratu
64 + x do kw - 8 x + 16 x = x do kw
8x= 80
x= 10 - ramie a wysokosc jest o 4 krotrza czyli = 6

pole = 1/2 a h
1/2 *16 *6 = 48

2010-02-03T18:22:17+01:00
A-16
ramie = x
a wysokosc = x-4

8 do kwadratu + (x-4)= x do kwadratu
64 + x do kw - 8 x + 16 x = x do kw
8x= 80
x= 10 - ramie a wysokosc jest o 4 krotrza czyli = 6

pole = 1/2 a h
1/2 *16 *6 = 48

;)