Odkręcony kran w ciągu 1 sekundy napełnia średnio 1 szklankę wody o pojemności 0,2 litra. Kran odkręcono na 5 minut.
a) Ile butelek 1,5litra można napełnić tą wodą?(rozwiązanie).
b) Jakie wymiary wyrażone w decymetrach, może mieć zbiornik w kształcie prostopadłościanu do którego zmieściła by się ta woda jeżeli wiadomo że wymiary są liczbami naturalnymi.
PROSZE O SZYBKĄ ODPOWIEDZ

2

Odpowiedzi

2010-02-03T18:09:36+01:00
1 sek 0,2 l
60 sek - 12 l

- 12l x 5 = 60 l

60 :1,5= 40

Mozna wypełnić 40 butelek
2 3 2
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-03T18:15:45+01:00
T - czas = 5 min = 300 s
300 razy 0,2 l = 60l - tyle wody wycieknie w ciągu 5 min
a)
60l/1,5l = 40 butelek
b)
60l wody = 60dm³ =
może być zbiornik o wymiarach 2dm x 2dm x 15 dm
2 5 2