"" LATARNIK "" - HENRYK SIENKIEWICZ - CZTERY KRÓTKIE PYTANIA

1. Czy latarnia mogła zastąpić dom Skawińskiego?

2. Dlaczego sam zgłosił się do tej pracy w latarni?

3. Od czego miały go oddzielić mury latarni?

4. Kiedy uświadomił sobie, ze w latarni nie bedzie mu tak dobrze jak w Polsce?

Odpowiedzi proszę udzielić (na każde pytanie) po 4-5 zdań...

Dzięki z góry! ;)

3

Odpowiedzi

2010-02-03T18:11:51+01:00
1. Latarnia nie mogła zastąpić domu Skawińskiego, gdyż jego domem była Polska.
2. Skawiński zgłosił się go pracy w latarni, ponieważ chciał mieć na starość spokojną pracę.
3. Mury latarni miały go uchronić od nieszczęścia jakie go prześladowało kiedy podróżował po świecie.
4. Skawiński uświadomił sobie, że w latarni nie będzie mu tak dobrze jak w Polsce, wtedy kiedy dostał 'Pana Tadeusza'.
2 2 2
2010-02-03T18:16:16+01:00
1.Myślę że nie. Ponieważ nigdy nie będzie się czuł tak dobrze jak w Polsce.A zwłaszcza po straceniu swoich rodziców.

2.Ponieważ nie mógł znaleźć sobie miejsca.Podróżował po całym świecie i szukał czegoś a zwłaszcza chciał sobie znależć spokojna prace na starośc...

3.Od całego świata miał dość tych wszystkich spraw i miały go chronić od wszelkiego nieszczęsica..

4.

uświadomoł sobie że w latarni nie będzie mu tak dobrze jaki w polsce...

1 3 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-03T19:12:56+01:00
1. Latarnia mogła zastąpić jego dom. Na wyspie na ,której była latarnia czuł się wspaniale. Podziwiał widoki, karmił ptaki. Był to dla niego raj na ziemi, miejsce spokojne i dalekie od miejskiego gwaru.
2.Bo był zmęczony życiem. Miał dość długich wędrówek po świecie. Szukał spokoju i wyciszenia. Miejsca, w którym zagości do końca swoich dni.
3.Mury latarni oddzielały Skawińskiego od polski, ponieważ bardzo podobała mu się praca latarnika. Dlatego wykonywał ją bardzo sumiennie i dokładnie. W dodatku wyspa, na której była latarnia była wspaniała i piękna. Skawiński uznawał ją jako raj na ziemi.
4. Skawiński uświadomił to sobie kiedy dostał paczkę z polskimi książkami. Był bardzo wzruszony podczas czytania Pana Tadeusza.
Dzięki tej książce przenosił się w snach do swojej rodzinnej miejscowości. Wtedy zaczął bardzo tęsknić za Polską.
1 5 1