1. Wygląd wpółczesnych łyżew.
2. Definicja słowa łyżwa ze słownika języka polskiego.
3. Dyscipliny sportowe,w których jeżdzi się na łyżwach.
4. Wyrazy pokrewne do słowa łyżwa.
5. Formy C. l. poj. i D. l. mn. rzeczownika łyżwa.

Odpiszcie plis musz mieć to na jutro!

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-03T18:31:40+01:00
1. Łyżwy zrobione ze stali zaczęto produkować dopiero w połowie XIX wieku i zanim połączono je na stałe z butami, montowano je do zwykłego obuwia.
b)W okresie Odrodzenia znajdujemy pierwsze wzmianki o produkowaniu dwóch rodzajów łyżew: krótkich – do jazdy figurowej i długich – do jazdy szybkiej. Łyżwiarstwo zatem traktowane było początkowo jako środek komunikacji, ale już we wczesnym średniowieczu jazda na łyżwach potraktowana została jako zabawa. Obok funkcji użytkowej łyżwy mają wówczas zastosowanie podczas różnych świąt jako forma rozrywki, gdzie łyżwiarze popisują się swą sztuką. może być??:)

2. Łyżwa «stalowa, wąska płoza, służąca do ślizgania się po lodzie, połączona na stałe z wysokim do kostki, sznurowanym butem»
3. Łyżwiarstwo szybkie. Łyżwiarstwo figurowe, hokej itp.
4. łyżwiarz, łyżwiarka, łyżwiarski, łyżwiarstwo, łyżwiarskie
5. D. L. mno. Łyżwów C. L. poj Łyżwowi
41 3 41
2010-02-03T18:33:13+01:00
1)Tradycyjne buty łyżwiarskie są wykonane ze specjalnej skóry i zawiązywane. Do celów rekreacyjnych coraz częściej wykorzystywane są buty plastikowe, zapinane na specjalne klamry.
2)łyżwa ''stalowa, wąska płoza, służąca do ślizgania się po lodzie, połączona na stałe z wysokim do kostki, sznurowanym butem''
3)Sporty:
*hokej na lodzie,
*łyżwiarstwo figurowe,
*łyżwiarstwo szybkie
4) łyżwy, łyżwiarz, łyżwiarka, łyżwiarski, łyżwiarskie
5)C. l.poj
łyżwie
D. l. mn
łyżew
:):)
29 4 29