Odpowiedzi

2010-02-03T18:15:18+01:00
Zaimki okreslone i nie okreslone
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-03T18:17:28+01:00
Wydaje mi się że są to zimki dierżawcze ;p



Zaimek zwrotny

W języku niemieckim, zupełnie inaczej niż w polskim, każdej osobie odpowiada inny zaimek zwrotny. Porównaj:

Ich schäme mich. – Ja wstydzę się.
Du schämst dich. – Ty wstydzisz się.
Er/sie/es schämt sich. - On/ona/ono wstydzi się.
Wir schämen uns. - My wstydzimy się.
Ihr schämt euch. - Wy wstydzicie się.
Sie schämen sich. - Oni wstydzą się.

Zaimek zwrotny zależy od osoby, liczby oraz przypadku. W pierwszej oraz w drugiej osobie zaimki zwrotne wyglądają tak samo jak zaimki osobowe (dla Genitiv również w trzeciej osobie – czyli wszystko jest takie same). Zaimki zwrotne nie występują w mianowniku.


2010-02-03T18:20:20+01:00
Zaimkami dzierzawczymi sa Mein, Dein, Sein służa do określania czyj jest np przedmiot czy osoba np mein Bruder czyli mój brat.
a Der Die Das sa to zaimki względne czyli np der oznacza ten np ten pies Der Hund