Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-03T18:21:47+01:00
Kat ostry = alfa
kat rozwarty = 2alfa
90+90+ alfa +2alfa =360
3alfa=180
alfa = 60
kat osty 6o stopni a rozwarty 120 :)
2 3 2
2010-02-03T18:24:46+01:00
Α- kąt rozwarty
½α- kąt ostry
kąty ostry i rozwarty leżą przy jednym ramieniu trapezu, więc suma miar tych kątów wynosi 180°, więc:
½α+α=180°
1½α=180° //:1½
α=120°

kąt rozwarty ma miarę 120°, a ostry 60°
1 4 1