Odpowiedzi

2010-02-03T18:22:49+01:00
Liczba pojedyncza liczba mnoga
oko. oczy
M.oko M.Oczy
D.oka D.Oczu
C. oku C.Oczom
B.oka B. Oczy
N. okiem N.Oczyma
M. oku M.Oczach
W. OKO! W. Oczy!

liczba pojedyncza liczba mnoga
ucho uszy
M. ucho M.uszy
D.ucha D.uszu
c.
12 4 12
  • Użytkownik Zadane
2010-02-03T18:23:39+01:00
L.poj
M.oko ucho
D.oka ucha
C. oku uchu
B. oku uszach
N. z okiem z uchem
Mc. o oku o uchu
W.oko ucho
l.mn
M.oczy uszy
D.oczów uszów
C.oczom uszom
B.oczami uszami
N.oczami uszami
Mc.o oczach o uszach
W oczy uszy
18 3 18
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-03T18:26:42+01:00
M. (kto, co?) oko - oczy, ucho - uszy
D. (kogo, czego?) oka - oczu, ucha - uszu
C. (komu, czemu?) oku - oczom, uchu - uszom
B. (kogo, co?) oko - oczy, ucho - uszy
N. (z kim, z czym?) (z) okiem - (z) oczami, (z) uchem - (z) uszami
MS. (o kim, o czym?) (o) oku - (o) oczach, (o) uchu - (o) uszach
W. (witaj!) oko - oczy, ucho - uszy

****************************************
liczba pojedyncza - liczba mnoga
****************************************

Jakby, co to moje rozwiązanie jest na pewno prawidłowe - to było zadanie domowe i jako jedyna z klasy dostałam 5+ (miałam takie samu przykłady. Czy czasem nie macie książki Słowa na Start)
36 4 36
my mamy miec to na tescie