1.Na podst.obserwacji oraz tablic chemicznych okresl wlasciwosci powietrza:
gestosc :
barwa:
rozpuszaczlnosc w wodzie:
stan skupienia:
zapach:
temp. topnienia:
temp.wrzenia:
2.Przypozadkuj nazwy skladnikow powietrza d podanych grup.
tlen,wodor,azot,ksenon,para wodna,hel,zanieczyszczenia,tlenki azotu,neon,tlenek węgla (IV),argon
a)stale skladniki powietrza:
b)zmienne skladniki powietrza:
3.Napisz na czym polega skraplanie powietrza ok.3-4zdania krotkie

Ps.Umiem to ale nie chce mi sie robic :)prosze o szybka odp zadania sa proste;]

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-10-07T15:02:21+02:00
Gestosc : 1,2 kg/m3
barwa: bezbarwna
rozpuszaczlnosc w wodzie: słabo rozpuszczalne w wodzie
stan skupienia: gaz
zapach: bezwonne
temp. topnienia: -213°C
temp.wrzenia: -191°C.
2.Przyporządkuj nazwy składników powietrza d podanych grup.

a)stale składniki powietrza: azot, tlen, neon, hel, wodór
b)zmienne składniki powietrza:ksenon,para
wodna,zanieczyszczenia,tlenki azotu,tlenek węgla (IV),argon

3.Napisz na czym polega skraplanie powietrza ok.3-4zdania krótkie
Zjawisko zmiany stany skupienia, przejście substancji z fazy gazowej na fazę ciekłą. Skraplanie może zachodzić przy odpowiednim ciśnieniu i w temperaturze niższej od temperatury krytycznej. Skraplanie powietrza polega na "upłynnieniu" gazu poprzez umieszczenie go w skrajnie niskiej temperaturze ok. (- 180*C)
22 3 22
2009-10-07T15:11:45+02:00
1.1,2 kg/m3
2.bezbarwne
3.
4.gaz
5.bezwonne
6.-213°C
7.-191°C
9 3 9