Odpowiedzi

2010-02-03T18:29:27+01:00
-bezbarwny
-leista ciecz
-cięższa od wody
-niszczy białko
-reaguje z metalami półszlachetnymi
-czernieje w powietrzu
-produkcja papieru
-produkcja innych kwasów
-produkcja akumulatorów
5 4 5
2010-02-03T18:29:28+01:00
ZASTOSOWANIA:
-do produkcji narkotyków
-produkcji innych kwasów,
-do wyrobu barwników,
-włókien sztucznych,
-produkcji środków wybuchowych,
-produkcji nawozów sztucznych
-do oczyszczania olejów, nafty, parafiny i do osuszania gazów.
-do produkcji środków piorących, leków oraz jako elektrolit w akumulatorach --jest odczynnikiem w laboratoriach.

WŁAŚCIWOŚCI:
-Bezbarwna,
-oleista ciecz,
-cięższa od wody.
-Silnie higroskopijny
-Ma właściwości żrące
-Niszczy białko
-Reaguje z metalami półszlachetnymi np. miedzią (na gorąco temp. roztworu ok. 100 °C)
6 5 6
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-03T18:31:06+01:00
Bezbarwna ciecz o dużej gęstości, jest trwały, silnie higroskopijny, miesza się z wodą, wydzielając ogromne ilości ciepłą. stężony jest kwasem utleniającym, mocny, dysocjuje dwustopniowo(dwuprotonowy). Stosowany w przemyśle, jako krew przemysłu.
5 4 5