Na początku pewnego bardzo ważnego zebrania było 5 kobiet więcej niż mężczyzn.Po piętnastu minutach przyszlijeszcze spoznieni pan Józio i trzy panie z księgowości.Wtedy znudzony pan Tadeusz zauważył ,że kobiet jest dwa razy więcej niż męzczyzn.Ile osób było wówczas na sali?

2

Odpowiedzi

2009-10-07T15:12:00+02:00
5 kobiet + 3 = 8 kobiet - tyle był na sali
Mężczyzn było 2 razy mniej czyli 8:2=4
8+ 4= 12 - tyle osó było na sali
5 1 5
Najlepsza Odpowiedź!
2009-10-07T15:22:38+02:00
5- ilość kobiet na początku
5+3 = 8 - łączna ilość kobiet
8 : 2 = 4- łączna ilość mężczyzn
8 + 4 = 12- łączna ilość osób na sali

odp. Na sali było wóczas 12 osób
7 1 7