Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-03T18:44:26+01:00
Cechy:
- duża wilgotność powietrza
- intensywne parowanie
- bujna roślinność
- idealne miejsce dla owadów( szczególnie motyle), pajęczaków, małp, ptaków(papugi) i różnego rodzaju drapieżniki
- jedna pora roku- deszczowa. Panuje tutaj cały czas lato. przez okrągły rok temperatura nie spada poniżej 24 stopni C, a często przez długi okres wynosi 30 C.
Po gorącym dniu następuje parna, wilgotna noc, gdzie względna wilgotność powietrza podwyższa się do 85-95%.
- gleby w tej strefie klimatycznej są bardzo słabe i jałowe
- jest 5 pięter roślinności(w koronach drzew jest sucho i jasno, a na dnie lasu panuje półmrok i jest wilgotno)
- bujne lasy
- w tej strefie opady są największe, codziennie pada tzw. deszcz zenitalny. Suma opadów jest duża wynosi ponad 1500-2000 mm rocznie

Pozdrawiam :)
30 4 30
2010-02-03T18:45:04+01:00
W strefie równikowej jest bardzo gorąco, codziennie padają tam obfite deszcze, średnia roczna jest bardzo wysoka. Rozróżnia się tu jedną porę roku- temperatura zmienia się nieznacznie, lecz zawsze jest wysoka. Występują rośliny, które mogą rosnąc tylko w tej strefie- jest ich bardzo dużo, mają niepowtarzalne barwy, drzewa są tu ogromne. Rankiem w lasach równikowych niebo jest bezchmurne, a nad mokradłami unosi się mgła. Później na niebie pojawiają się chmury, a temperatura zaczyna się podnosić- potem upał jest nie do wytrzymania. Po godzinie 15.00. zaczyna się ulewa zwana deszczem zenitalnym, która trwa ponad 2 godziny, po burzy robi się już zupełnie ciemno.

liczę na naj... proszę
28 4 28
Dzięki bardzo za odpowiedź:)