Odpowiedzi

2010-02-03T18:56:44+01:00
Miasto - Boston.
W odpowiedzi na wprowadzenie ceł, przebrani za Indian mieszkańcy Bostonu wysypali do morza ładunek angielskiej herbaty, stąd "bostońskie picie herbaty".
1 4 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-03T19:02:08+01:00
Bostońskie picie herbaty-nazwano tak wydarzenia, ktore miały miejsce w bostonie nocą 16 XII 1773r. przebrana za Indian grupa Bostończykow wdarła się na zacumowane w porcie okrety angielskie i zatopiła ładunek herbaty o wartości 18 tys. funtów. Zaprotestowano w ten sposob przeciwko uchwalonej przez parlament angielski ustawie o herbacie, zezwalajacej Kompanii Wschodnio indyjskiej na handel herbata w koloniach bez pośrednictwa kupców, co w Ameryce uznano za początek likwidacji gospodarczej samodzielności kolonii.

Proszę o 'naj' ;)
2 5 2