Odpowiedzi

2009-10-07T15:24:27+02:00
A)-9,85+3,4 b)-5,8-7,35 c)-3,7-(-9,5) d)4,5-6,25
Nie trzeba wyliczać, wystarczy to zrobić na chłopski rozum, więc odpowiedź to C
2.W którym przykładzie wynik jest liczbą ujemną?
a)(-3,7)do potęgi drugiej b)(-7,6)*-3 c) (-4,8)/(-2) d)(-3,1)*(-9) do potęgi 2

Tu także wystarczy popatrzeć na to i od razu wiadomo. Odpowiedź D o ile do potęgi 2 jest (-9) ;) Jeśli natomiast jest (-3,1 * (-9) ) do potęgi 2, to wtedy wynik będzie dodatni, a odpowiedzią poprawną będzie B. Pozdrawiam;)
Najlepsza Odpowiedź!
2009-10-07T15:25:40+02:00
Zadanie 1
a)-9,85+3,4 = -6,45
b)-5,8-7,35 = -13,15
c)-3,7-(-9,5)= -3,7+9,5=5,8
d)4,5-6,25=-1,75

Zatem tylko w podpunkcie c wynik jest dodatni.

Zadanie 2
a)(-3,7)do potęgi drugiej= 13,69
b)(-7,6)*-3 =22,8
c) (-4,8)/(-2)=2,4
d)(-3,1)*(-9) do potęgi 2 =(-3,1)*81=-251,1
Zatem wybik w podpunkcie d jest liczbą ujemną.
1 5 1
2009-10-07T16:26:27+02:00