Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-03T19:03:31+01:00
Więc tak

drabina malarska bedzie przypominać trójkąt równoramienny
Jeśli narysowali byśmy wysokość tego trójkąta powstają nam 2 trójkąty prostokątne o podstawie 1m i przekątnej 3m

I teraz Twierdzenie Pitagorasa:

a^+b^=c^
a^+1^=3^
a^+1=9/-1
a^=8
a=PIERWIASTEK z 8
a=2,82=2,8
a=h

Odp: Wysokość drabiny wynosi 2,8 metra

Proszą i licze na naj :P
2010-02-03T19:27:50+01:00
Twierdzenie pitagorasa
a^2+b^2=c^2
do obliczenia mamy b, wiec przeksztalcamy wzor:
b^2=c^2-a^2
a=1m (bo rozstawiona drabina tworzy trojkat rownoramienny, wysokosc dzieli podstawe czyli w tym wypadku szerokosc rozstawienia, na pol)
c=3m

b^2= 3^2+1^2
b^2= 9-1
b^2=8
b~2,8m

ps. ^=do potegi