Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-03T19:02:22+01:00
Polonez jest uroczystym tańcem, wykonywanym bez skocznych figur i obrotów. Kiedyś mówiono o nim chodzony, później utrwaliła się nazwa związana z krajem jego pochodzenia - z Polską. Tańczono go w całej Europie. Stylizowane polonezy tworzyło wielu wybitnych kompozytorów, między innymi Jan Sebastian Bach i Ludwik van Beethowen. Najsławniejsze jednak są polonezy Fryderyka Chopina.
Poloneza tańczy się w spokojnym tempie, w takcie 3/4. Ma on charakterystyczny układ rytmiczny.
Polonez jest najczęściej w małej lub wielkiej trzyczęściowej formie pieśni.


Przepisałam to z książki od muzyki. :D
Myślę że pomogłam :)
Pozdrawiam!
23 4 23
2010-02-03T19:06:36+01:00
Polonez to narodowy taniec polski.Wywodzi się z ludowego tańca,tak zwanego"chodzonego"i szlacheckiego"pieszego".Dzięki wytworności,elegancji,dostojność kroków oraz figur tanecznych polonez zawitał na dwór królewski i szybko stał się popularny w całej Europie.Poloneza tańczy się w parach,w metrum trójdzielnym,w umiarkowanym tempie.
17 3 17
2010-02-03T19:33:53+01:00
Poloneza charakteryzuje ostinatowy rytm, metrum nieparzyste 3/4, dostojny charakter, umiarkowane tempo.W przeszłości tańczono go na dworach szlacheckich nie tylko wpolsce, ale również we Francji. Obecnie taniec ten rozpoczyna naj znakomitrze bale.


KOMPOZYTORZY PoLoNeZa :
Michał Kleofas Ogiński i Fryderyk Chopin.
16 4 16