1.Witam.Mam problem mam 3 zadania na historie prosze o odpowiedz..
Podaj w jaki sposób Polacy w zaborze Pruskim bronili sie przed germanizacają podaj 5 przykladow!!
2.Dokoncz zdanie... W 1901 r we Wrześni dzieci zorganizowały strajk ponieważ ............
3.Chłop Wielkopolski Michał Drzymała zamieszkał w wozie cyrkowym poniewaz.........

Z góry dzieki

2

Odpowiedzi

2010-02-03T19:06:36+01:00
1. Znam tylko 4 :
- tworzenie polskich instytucji oświatowych i kulturowych ,
- strajki szkolne ,
- nauczanie po polski w prywatnych domach ,
- obrona polskiego stanu posiadania np. przez mieszkanie w wozie cyrkowym .
2. ... ponieważ nie chciały aby religi nauczano ich w języku niemieckim lub rosyjskim i nie chiały mieć katechizmów w języku niemieckim lub rosyjskim.
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-03T19:23:57+01:00
1.
-nauczali potajemnie języka polskiego
-wydawali potajemnie prasę,książki w języku polskim
-zakładali kółka polonistyczne
-zakładali tajne organizacje do walki o niepodległość
-założyli Towarzystwo Oświaty Ludowej i Towarzystwo Czytelni Ludowych
2.nie podporządkowały się nowej ustawie,która nakazywała naukę religii w języku niemieckim
3.władze pruskie niechętnie wydawali Polakom zezwolenia na budowę domu,chcąc skłonić do sprzedaży ziemi