1) aby obliczyc kwadrat liczby trzycyfrowej ,mozna skorzystac ze wzoru: (a+b+c)²=a²+b²+c²+2ab+2ac+2bc, na przyklad :
172=(100+70+2)²=100²+70²+2²+2*100*70+2*100*2+2*70*2=10000+4900+4+14000+400+280=29584
oblicz podobnie 135²


2)wyznacz rownanie symetralnej odcinka o koncach A=(-7,2) i B=(5,-6)



3)wyznacz n z równania 1+5+9+13+...+n=780

2

Odpowiedzi

2010-02-03T19:09:40+01:00
135=(100+30+5)= 10000+900+25+200+60+10= 11195

Pozdrawiam :)
16 1 16
Wynik powinien wyjść 18225
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-03T19:19:06+01:00
A(-7,2), B(5,-6)
S=(-7+5/2, 2-6/2)
S=(-1,-2)
y-2=-6-2/5+7*(x+7)
y=-2/3x-16
y=3/2x+b'
-2=3/28(-1)+b'
b'=-1/2

y=3/2x-1/2
5 3 5