Odpowiedzi

2010-02-03T19:12:11+01:00
Ciało faraona zostawało opróżniane z narządów, np. mózgu, serca. Następnie namaszczano go różnymi olejkami. Egipcjanie robili to ponieważ wierzyli, że człowiek będzie żył po śmierci, a wyciągając narządy zachowują lepszy stan ciała.
17 4 17
2010-02-03T19:13:32+01:00
Po śmierci ciało faraona było mumifikowane. Na początku usuwano z niego narządy. Poźniej jego ciało była balsamowane i nacierane olejkami. na końcu obwijano je bandażami. Było ono zamykane w sarkofagu. Grobowiec wypełniany był kosztownościami, jedzeniem oraz rzeczami należącymi do faraona. Wierzono, że po śmierci odrodzi się on na nowo w innym świecie, i tam będzie potrzebował tych rzeczy.
17 4 17
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-03T19:14:11+01:00
Ciało faraona opróżniano z narządów, balsamowano i zawijano w taśmy (mumie), a następnie wkładano do sarkofagu i budowano piramidę na jego cześć w Dolinie Królów, gdzie byli pochowani wszyscy faraonowie, jego grób wyposażano złotem, posągami, oraz przedmiotami, które mogłyby mu pomóc w drodze do zaświatów, czyli rzeczami codziennymi użytku. temu zdarzeniu przypisywano znaczenia religijnego, ponieważ każdy, nawet najbiedniejszy człowiek w Egipcie był balsamowany i składany w grobowcach(chociaż biednym nie wkładano złota, lecz te przedmioty, jak u faraona, które by mu pomogły w wędrówce)

mam nadzieję, że pomogłem ;)
20 4 20