Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-03T19:13:27+01:00
Przekatna dzieli prostakat na dwa trójkaty inedtyczne sa ta trojkaty prostokatne o przeciwprostokatnych=7
x -dl drugiego boku porstakata

czyli korzystamy z twierdzenia pitagorasa
7 do kwadratu=3*pierwiastek kwadratowy z 2 do kwadratu+x do kwadratu
49=18+x do kwadratu
x do kwadratu=49-18
x=pierwiastek z 31

pole=pierwiastek z 31*3pierwiastek z2
p=3pierwiastek z 61 cm kwadratowych
2010-02-03T19:16:00+01:00
Najpierw narysuj sobie prostokąt, narysuj przekątną i oznacz ją jako d=7, a bok oznacz jako a = 3pierwiastki z 2.
Możemy zauważyć że przekątna którą poprowadziliśmy dzieli nam prostokąt na dwa trójkąty prostokątne... pozwala nam to skorzystać z twierdzenia Pitagorasa... jego ogólny wzór to:
a^2 + b^2 = c^2
nasze c=d=7 b jest szukane oraz musimy obliczyć pole prostokąta ze wzoru P=a *b
Podstawiamy do wzoru:
(3pierwiastki kwadratowe z 2) ^2 + b^2= 7^2
3*3*2 + b^2 = 49
18 + b^2 = 49
b^2= 31
b= pierwiastek z 31

P= a * b = pierwiastek z 31 * 3 pierwiastki z 2